VinUni Banner
Bùi Thị Minh Hồng

GS.TS. Bùi Thị Minh Hồng

Quản lý Đào tạo

Trưởng phòng

Giới thiệu

Giáo sư Bùi Thị Minh Hồng sở hữu nền tảng khoa học xã hội sâu rộng, bao gồm kinh tế, giáo dục, truyền thông, quản trị, cùng với kiến thức vững chắc về các phương pháp nghiên cứu định tính và định lượng. Nghiên cứu của bà tập trung vào các tổ chức học tập, và cách tiếp cận liên ngành đối để đổi mới sáng tạo và phát triển bền vững. Bà từng đảm nhiệm vai trò Biên tập viên của The Learning Organization và hiện giữ vị trí tương tự tại tạp chí Applied Psychology: An International Review.

Giáo sư Bùi Thị Minh Hồng đã công tác tại năm trường đại học khác nhau ở Vương quốc Anh, trong đó có Đại học Southampton (thuộc top 100 trường đại học hàng đầu thế giới) và Đại học Bath (thuộc top 10 trường đại học hàng đầu Vương quốc Anh). Trước khi bắt đầu sự nghiệp học thuật 20 năm tại Anh, bà từng làm việc tại Đại học Quốc gia Hà Nội trong bảy năm. Bà có kinh nghiệm sâu rộng trong việc làm việc với các nhóm nghiên cứu đa ngành và liên ngành để giải quyết các thách thức toàn cầu như: biến đổi khí hậu, xây dựng thành phố thông minh, quản trị y tế, năng lượng, đổi mới nông nghiệp, khởi nghiệp, di cư và phát triển du lịch — không chỉ tại Vương quốc Anh mà còn ở các nước phát triển và đang phát triển trên nhiều châu lục.

Năm 2021, bà được Forbes Việt Nam vinh danh trong danh sách 20 Phụ nữ Truyền cảm hứng. Trước đó, năm 2014, tạp chí Public Administration Review đánh giá bà là một “nhà nghiên cứu tài năng” và “học giả hàng đầu.” Trong suốt sự nghiệp học thuật của mình, bà cũng đã nhận được nhiều giải thưởng khác về giảng dạy và nghiên cứu.

Giáo sư Bùi Thị Minh Hồng đã góp phần đào tạo nên nhiều nhà lãnh đạo trong lĩnh vực giáo dục đại học, khu vực công và tư trên toàn cầu. Bà đặc biệt tâm huyết với việc phát triển các sinh viên và các học giả trẻ — những người sẽ cùng nhau kiến tạo một xã hội đổi mới và bền vững. Bà luôn sẵn sàng đồng hành cùng các nghiên cứu sinh và học giả trẻ có khát vọng tạo ra những đóng góp tích cực cho cộng đồng.

  • Tổ chức học tập vì đổi mới sáng tạo và phát triển bền vững
  • Quy trình đồng đổi mới
  • Các phương pháp nghiên cứu đa dạng
  • Điều tra & phân tích các vấn đề phức tạp
  • Hợp tác liên ngành
  • Xây dựng chiến lược phát triển kinh tế – xã hội và môi trường ở cấp ngành, tỉnh và khu vực

  • Phát triển nguồn nhân lực
  • Hành vi tổ chức
  • Lãnh đạo
  • Phương pháp nghiên cứu
  • Các vấn đề mới trong kinh doanh và quản trị

Bài báo khoa học

1. Kodeih, F., Raynard, M. & Bui, H. T. M. (accepted). The Moral and Emotional Impact of Well-intentioned Policy on Marginalized. Research in the Sociology of Organizations.

2. Du Plessis, L. & Bui, H. T. M. (2024). Psychologically Gaining through Losing: A Metaphor Analysis. Journal of Managerial Psychology, 39(2), 185-201.

3. Bui, H. T. M., Shoaib, S., Tran, L.T., Tran-Vu, V. H. & Baruch, Y. (2024). University’s shared vision for research and teaching: an international comparative study. Higher Education, 88, 61-84.

4. Bui, H. T. M., Pinto, J., Tran, A., Nguyen, T. Q. & Trong, N. M. (2024). Moderators of the Relationship between Turnover Intentions and Performance. Journal of Trade Science, 12(2), 82-99.

5. Bui, H. T. M. & Irmayanti, A. (2024). Employment Brand Equity and Corporate’s Job Growth and Reputation: The Case of US Fortune’s Best Companies to Work. Journal of Trade Science, 12(3), 203-219.

6. Audretsch, D. A., Beliski, M., Bui, H. T. M. & Herzig, M. (2023). Improvisation and Innovation in Teams: The Jazz Effect. British Journal of Management, 34(3), 1684-1684.

7. Du Plessis, L. & Bui, H. T. M. (2023). #FeesMustFall# Movement in the Post-Apartheid Era: Legitimacy Battle for Leaders. Journal of Organizational Change Management, 36(4), 663-678.

8. Khong, H., Celik, I., Le, T.T.T., Lai, V.T.T., Nguyen, A. & Bui, H.T.M. (2023). Examining Teachers’ Behavioural Intention for Online Teaching After COVID-19 Pandemic: A Large-Scale Survey. Education and Information Technologies, 28, 5999–6026.

9. Jones, D., Gardner, T. & Bui, H.T.M. (2022). Vietnamese Early Career Academics’ Identity Work: Balancing Tensions between East and West. Studies in Higher Education, 47(6), 1284-1296.

10. Bui, H. T. M. & Galanou, E. (2022). Translation of Systems Thinking to Organizational Goals: A Systematic Review. Journal of General Management, 47(4), 233–245.

11. Tran, H, Baruch, Y. & Bui, H. T. M. (2021). On the way to self-employment: The dynamics of career mobility. International Journal of Human Resource Management, 32(14), 3088-3111.

12. Bui, H. T. M. (2020). From the Fifth Discipline to the New Revolution: What we have learnt from Senge’s ideas over the last three decades. The Learning Organization, 27(6), 495-504.

13. Bui, H. T. M., Liu. G., Ko, W. W. and Curtis, A. (2021). Harmonious Workplace Climate and Employee Altruistic Behavior: From Social Exchange Perspective. International Journal of Manpower, 42(1): 95-112.

14. Bui, H. T. M, Shoaib, S., Tran Vu, V. H., Nguyen, Q. T. & Mai. N. (2021) Career Ambition and Employee Performance Behaviour: The Presence of Ideological Development. Journal of General Management, 46(4): 302-312.

15. Bui, H. T. M, Nguyen, H.T.M and Chau, V. S. (2020) Strategic agility orientation: The impact of CEO duality on corporate entrepreneurship in privatised Vietnamese firms. Journal of General Management, 45(2), 107-116.

16. Bui, H. T. M., Chau, V. S., Degl’Innocenti, M., Leone, L. & Vicentini, F. (2019). The resilient organisation: A meta-analysis of the effect of communication on team diversity and team performance. Applied Psychology: An International Review, 68 (4), 621–657. (Received Award of Top Downloaded Paper in Applied Psychology 2018-2019).

17. Bui, H. T. M., Pinto, J. and Srivastava, A. (2019). Sexualisation of the work environment and emotional exhaustion: The case of emerging India. International Journal of Manpower, 40(4), 558-573.

18. Bui, H. T. M., Chau, V. S. & Cox, J. (2019). Managing survival syndrome as scenario planning methodology … and it matters. International Journal of Productivity and Performance Management, 68(4), 838-854.

19. Wanick, V & Bui, H. T. M. (2019). Gamification in Management: a systematic review and research directions. International Journal of Serious Games, 6(2), 57 – 74.

20. Secchi, D. & Bui, H. T. M. (2018). Group effects on individual attitudes toward social responsibility. Journal of Business Ethics, 149(3): 725-746.

21. Bui, H. T. M., Kuan, A. & Chu, T.T. (2018). Female entrepreneurship in a patriarchal society: motivation and challenges. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 30(4): 325-343.

22. Bui, H. T. M., Zeng, Y. and Higgs, M. (2017). The role of person-fit in the relationship between transformational leadership and job engagement. Journal of Managerial Psychology. 32(5): 373-386.

23. Bui, H. T. M. (2017). Big five personality traits and job satisfaction: evidence from a national sample. Journal of General Management, 42(3), 21-30. (nearly 23,000 reads on ResearchGate)

24. Bui, H. T. M., Liu, G. and Footner, S. (2016). Perceptions of HR practices on job motivation and work-life balance: Mixed drives and outcomes in a labor-intensive sector. International Journal of Manpower, 37(6): 1004-1023.

25. Bui, H. T. M., Baruch, Y., Chau, V. and He, H. (2016). Team learning: The missing construct from a cross-cultural examination of higher education. Asia Pacific Journal of Management, 33: 29-51.

26. Secchi, D., Bui, H. T. M. & Gamroth, K. (2015) Involuntary Wellness Programs: The Case of a Large US Company. Evidence-based Human Resource Management, 3(1): 2-24.

27. Tabvuma, V., Bui, H. T. M. & Homberg, F. (2014) Adaptation to externally driven change: the impact of political change on job satisfaction in the public sector. Public Administration Review, 74(3): 384-395. (A Commentary on the study’s impact published in the same journal issue)

28. Bui, H.T.M. (2014) Student-supervisor expectations in the doctoral supervision process for business and management students. International Journal of Business & Management Education in Higher Education, 1(1): 12-27.

29. Bui, H.T.M., Ituma, A. & Antoconapoulou, E. (2013). Antecedents and Outcomes of Personal Mastery: Cross Country Evidence. International Journal of Human Resource Management 24(1-2): 167-194.

30. Homberg, F & Bui, H.T.M. (2013). Top Management Team Diversity: A Systematic Review. Group and Organization Management 38(4): 455-479. (Editor’s Choice Award)

31. McCarthy, D., Bui, H.T.M. & Chau, V. S. (2013) Assessing performance determinants of Higher Education Academics in developed and emerging economies: the UK vs Vietnam. Strategic Change, 22(5-6): 371-385.

32. Bui, H.T.M. & Baruch, Y. (2012). Learning organisations in higher education: an empirical evaluation within an international context. Management Learning, 43(5): 515-544.

33. Bui, H.T.M. & Baruch, Y. (2010). Creating learning organisations: a systems perspective. The Learning Organization, 17(3): 208-227.

34. Bui, H.T.M. & Baruch, Y. (2010). Creating learning organisations in higher education: applying a systems perspective. The Learning Organization, 17(3): 228-242.

Sách

35. Bui, H. T. M. (2023). Rap4Skills. Great Britain: Amazon.

36. Duong, B.H., Hoang, A.D. and Bui, T.M.H. (2021). General Education in Vietnam: Challenges, Innovation & Change (Giáo dục Phổ thông Việt Nam: Chuyển biến và Sáng tạo). Hanoi: Nha Xuat Ban Quang Van. (In Vietnamese).

37. Bui, H.T.M., Nguyen, H.T.M, and Cole, D. (2019). Innovate Higher Education to Enhance Graduate Employability. London: Routledge.

Chương sách

38. Bui, T.M.H. (2021). Future Vietnamese citizens. In Duong Bich Hang, Hoang Anh Duc & Bui Thi Minh Hong (ed), pp. 37-45. Vietnamese Education: Changes and Innovation. Hanoi: Nha Xuat Ban dan Tri. (In Vietnamese)

39. Bui, H.T.M. (2020). What impacts academics’ performance from the learning organisation perspective? A comparative study. In Phan Le Ha & Doan Ba Ngoc (Ed), pp, 78-106. Higher Education in Market-Oriented Socialist Vietnam: New Players, Discourse, and Practices. Switzerland: Palgrave Macmillan

40. Bui, H.T.M. (2019). Senge’s learning organisation: Development of the learning organisation model. In A. Örtenblad (Ed), pp. 35-49. The Oxford Handbook of the Learning Organisation. Oxford: Oxford University Press.

41. Bui, H.T.M. (2019). Other definitions of the learning organisation: When more is not less: Toward a new definition of the learning organisation. In A. Örtenblad (Ed), pp. 137-147. The Oxford Handbook of the Learning Organisation. Oxford: Oxford University Press.

42. Bui, H.T.M. (2019). Building multidisciplinary programmes that engage industry: A critical task for higher education to enhance graduate employability. In H.T.M. Bui, T.M.H. Nguyen & D. Cole (Ed). Innovate Higher Education to Enhance Graduate Employability, pp. 9-19 London: Routledge.

43. Bui, H.T.M. & Nguyen, H.T.M. (2019). Higher education, innovation and employability. In H.T.M. Bui, T.M.H. Nguyen & D. Cole (Ed). Innovate Higher Education to Enhance Graduate Employability, pp. 1-8. London: Routledge.

44. Bui, H.T.M. & Baruch, Y. (2013). Universities as Learning Organizations: Internationalisation and Innovation. In A. Örtenblad (Ed). Handbook of Research on the Learning Organisation: Adaptation and Context. Pp 227-244. Cheltenham: Edward Elgar. Also available as an e-book.

Tiến sĩ – ngành Phát triển nguồn nhân lực: Xây dựng Tổ chức học tập trong Giáo dục đại học: Nghiên cứu so sánh quốc tế, được tài trợ bởi Đại học East Anglia, Vương quốc Anh.

Thạc sĩ – ngành Nghiên cứu Ngôn ngữ và Truyền thông, Đại học East Anglia, Vương quốc Anh (được tài trợ bởi Bộ Giáo dục và Đào tạo Việt Nam).

Thạc sĩ – ngành Lãnh đạo và Quản lý Giáo dục, được tài trợ bởi Đại học RMIT Việt Nam.

Cử nhân – ngành Kinh tế học, Đại học Quốc gia Hà Nội.

Cử nhân – ngành Tiếng Anh, Đại học Hà Nội, Việt Nam.

  • 2021: Top 20 Phụ nữ Truyền cảm hứng do Forbes Việt Nam bình chọn
  • 2021: Giải thưởng Bài viết xuất sắc nhất tại Hội thảo Quản lý Thế giới
  • 2020: Giải thưởng Bài báo được tải nhiều nhất trong năm 2018–2019 trên tạp chí Applied Psychology
  • 2019: Danh hiệu “200+ Lãnh đạo Toàn cầu người Việt”
  • 2015: Giải thưởng “Tổng Biên Tập Bình Chọn” cho bài báo đăng trên tạp chí Group and Organization Management
  • 2015: Giải thưởng Giảng dạy của Giám đốc Đại học Southampton
  • 2013: Danh hiệu “Người Thầy Xuất Sắc” do Hội Sinh viên Đại học Bournemouth trao tặng
  • 2012: Giảng viên Liên kết của Học viện Giáo dục Đại học tại Vương quốc Anh
  • 2003: Học bổng “Train the Trainers” của Chính phủ Singapore
  • 2005, 2001, 2000: Danh hiệu “Gương mặt trẻ tiêu biểu” do Đại học Quốc gia Hà Nội trao tặng

Dự án tiêu biểu:

  • 2025-2028 Canadian SSHRC: Including Students in Success: Using First Year Experience Programming to Create Belonging and Success Through Inclusion. CoI
  • 2023-2024 UNESCO-Bangkok: Higher Education Digital Transformation Regional Study (Southeast Asia). Chủ nhiệm dự án – PI.
  • 2023 GW4 Building Communities Development Award: Management Knowledge Transfer Partnership workshop (mKTP). Đồng chủ nhiệm dự án – Co-I.
  • 2022-2023 Scientific and Technological Research Council of Turkey: Grounded Dynamism in a Nascent Entrepreneurship Ecosystem: Perspectives from Turkey. Giám sát dự án cho TS. Begum Samur Teraman.
  • 2021 UK-Pakistan Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Texonomy” workshop (07-09/06)
  • 2019-2020 AVSE Global: Edit and publish a book on Vietnamese Education: Changes and Innovation. Chủ nhiệm dự án – PI.
  • 2019-2020 IPAG Business School, France, for research collaboration
  • 2018-2019 School of Management’s Seed Corn Grant, University of Bath: “Modern Slavery in Vietnamese Nail Bars in the UK”. Chủ nhiệm dự án – PI.
  • 2017 UK-Turkey Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Empowering Entrepreneurship Ecosystem Leaders: Theory and Action” workshop in Ankara, Turkey (02-05/10
  • 2017 UK-Thailand Newton Fund Researcher Links grant to organise “Innovate Higher Education to Enhance Graduate Employability” workshop in Bangkok, Thailand (31/07-03/08)(Chủ nhiệm dự án – PI)
  • 2017 UK-Brazil Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Higher Education for all” workshop in Maceio, Alagoas, Brazil (20-23/03)
  • 2017 UK-Mexico Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Decarbonising the Yucatan region in Mexico” workshop in Merida, Mexico (08-12/01)
  • 2016 Research Mobility Award funded by Santander to participate “Sustainable Systems and Societies: Energy, Environment and Policy Frameworks’ workshop among the University of Bath (UK), Unicamp (Brazil), Stellenbosch (South Africa) and Zhejiang University (China) in Campinas, Brazil (16-18/11/2016).
  • 2016 UK-South Africa-Egypt Newton Trilateral Researcher Links Grant to participate “Building research capacity towards assessing success-factors in building ethical cross-sectoral healthcare management partnerships within the business, government and NGOs” workshop in Stellenbosch, South Africa (11-15/11).
  • 2016 UK-Brazil Newton Fund Researcher Links Grant to participate “The expansion of new frontiers for renewable energy: Effects, conflicts & alternatives for populations in spaces of socio-environmental vulnerability” workshop in State of Goiás, Brazil (24-27/10).
  • 2016 UK-Indonesia Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Maximising Migration Benefits: Indonesian Migrant Workers from Security to Development” workshop in Jakarta, Indonesia (19-21/09).
  • 2016 UK-Kazakhstan Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Energy Challenges and Rural Development in the Context of Climate Change in Kazakhstan” workshop in Almaty, Kazakhstan (24-26/08).
  • 2016 UK-Kazakhstan Newton Fund Researcher Links Grant to participate “Energy – Food – Water Nexus in Kazakhstan & UK Integrated Approach to Green Economy Transition” workshop in Astana, Kazakhstan (21-23/08).
  • 2016 UK-Mexico Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Sustainable Development – Exploring Energy Efficiency Opportunities through Supply Chain and Operations Innovation” workshop in Aguascalientes, Mexico (23-27/05).
  • 2016 UK-Thailand Newton Fund Researcher Links grant to participate in “Short Food Chain: A pathway to sustainable development and employment creation” workshop in Bangkok, Thailand (21-23/03) (£2,000).
  • 2016 UK-Malaysia Newton Fund Researcher Links grant to participate in Agri-Innovation Workshop: Building resilience to climate change in Malaysia through innovative and sustainable agricultural technologies in Selangor, Malaysia (14-17/03).
  • 2016 UK-Brazil Newton Fund Researcher Links grant to participate in “1st Community-based Sustainable Energy” Workshop in Florianopolis, Brazil (15-18/02).
  • 2016 UK-Philippine Newton Fund International Research Grant to participate in “Sustainable Cities” workshop in Manila, Philippine (25-29/01).
  • 2015 RENKEI (Japan-UK Research and Education Network for Knowledge Economy Initiatives) Intercultural Workshop on “Renaissance Entrepreneurship: Shaping a Future of Demographic Change” at UCL sponsored by the RENKEI network and the University of Southampton.
  • 2015-2017 British Academy/Leverhulme Trust 2015 Round: Roles of Business Schools for New Generations of Innovative Business Leaders, (Chủ nhiệm dự án – PI).
  • 2014-2018 University of Southampton, Faculty PGR Scholarship: Non-rational decision making in uncertainty,(Chủ nhiệm dự án – PI).
Banner footer